Rozhodli jste se vstoupit do digitálního světa? Vězte, že v dnešní době to není nic, čeho byste se měli bát. Prostřednictvím webových stránek se o Vás může dozvědět široká veřejnost, a s ní samozřejmě i platící zákazníci. Pokud potřebujete s tvorbou webu pomoct, neváhejte nás oslovit.


Není Vám jasné jak na to, čím začít, co udělat?

V prví řadě je nesmírně důležité uvědomit si, čeho chcete docílit. Pořádně se tedy zamyslete jaký je Váš záměr, cíl, kdo je vaše cílová skupina, jak, kde a proč ji vlastně chcete oslovit. Vytvořte si SWOT analýzu, vyjádřete pomocí ní své silné a slabé stránky. Dále příležitosti, to jsou vaše šance, které můžete ovlivňovat a také hrozby, které Vám mohou vlítnout do cesty, ty nemůžete nijak ovlivnit a proto je dobré je alespoň předvídat.


I web musí mít svou adresu

Když už máte vyřešeno, jak a proč chcete vlastně vstoupit na digitální trh, začíná víc technická část celého plánu. Registrujte si doménu.

Vámi vybraná doména musí být v první řadě volná. Pokud byste chtěli vytvořit doménu, které název již někdo vlastní, můžete například pozměnit jedno písmeno, nebo přidat nějaký znak. Jestli daná doména již existuje, si můžete na internetu snadno ověřit.

Dále je potřebné si zvolit registrátora. Momentálně je na českém trhu vícero registrátorů, zvolit si můžete na základě ceny, či doplňkových služeb, které Vám registrátor nabízí.

Nezapomeňte, že doménu máte v pronájmu a ten se musí pravidelně platit. Je jenom na Vás zvolit si, jak dlouho chcete doménu provozovat.


Připravte si obsah

Váš web je už připraven k nastoupení do služby po technické stránce. Teď se ale musíte zaměřit na tu nejdůležitější část, a tou je obsah. Mnoho lidí si myslí, že stačí udělat krásný vizuál a následně do něho vložit nějaký text, že je hlavné, aby se to lidem líbilo.

Vy to ale takhle nechcete, nikdy nepřizpůsobujte obsah vizuálu, právě naopak. Na vizuální stránku webu máte ještě spoustu času, to dořešíte později. Nejdříve musíte vědět, kolik informací jste vůbec schopni vašim návštěvníkům poskytnout, jaké fotografie použijete a jaké konverze chcete aby vaši zákazníci dělali – nakupovali, registrovali se, četli aktuální nabídku, zadávali objednávky do kalendáře atd.


Vytvořte web

Tak a teď můžete přistoupit k vizuální stránce webu, protože samozřejmě, i vizuální stránka je velice důležitá, avšak nesmí být důležitější jako text samotný. Stránka by měla být na první pohled lákavá, výstižná, členitá.

K lepší představě zatím neexistující stránky si můžete vytvořit wireframe, model, který Vám pomůže při návrhu designu, rozložení a funkčnosti stránky. Jeho prostřednictvím si sami vytvoříte různé návrhy výsledné stránky, nebo můžete oslovit přímo grafika. Text, fotografie a všechny zbylé komponenty webu, které teď máte již předpřipraveny, můžete různě ohýbat a skládat až dokud nebudete naprosto spokojeni.

Pro jednodušší vstup do digitálního světa, můžete také použít redakční systémy. Je jenom na Vás kterou cestou se vydáte.